29 augusti 2012

Bättre fortsättning

Om dagen började lite tråkigt så har den i alla fall fortsatt desto bättre. Imorse, läs förmiddagen, gick vi en lång skön promenad. Sedan har vi varit hemma och tagit det lugnt. Jag tog fram symaskinen och lagade tygburen som en liten svartkrullig fröken har gjort utbrytningsförsök från. Jag sydde också ett halsband till Winna. Vädret har varit ljuvligt så egentligen var jag sugen på att åka till Klarsjön men jag hade ingen bil. Sambons bil var på reparation så han tog min till jobbet. Ordningen är nu återställd och båda bilarna är hemma igen. Skönt.

Vid åttatiden åkte jag till Bruksa för ett kort träningspass. Fortsättningskursen slutade då vilket innebar färdiguppställda övningar. Winna var riktigt fartig ikväll och det kändes väldigt, väldigt roligt. Elvira fick också köra övningarna och hon var förstås jätteduktig hon med. Finaste flickorna.

Sedan har jag fattat ett beslut som känns skönt. Jag kommer inte läsa Projektledarkursen på högskolan som jag hade tänkt. Jag vill helt enkelt inte. Känner mig inte tillräckligt motiverad för att gå in i det och lägga den tid och det engagemang som krävs. Jag har funderat fram och tillbaka och nu får det bli så här.

2 kommentarer:

Linda, Inez, Drömma sa...

Vill inte? Du som verkade lite taggad inför det... Men jag förstår dig, det tar ju lite tid... Vilket påminner mig om att jag MÅSTE ta tag i min jäkla kurs...sista rycket nu innan den går ut...

Maria sa...

Jag vet Linda. Jag var taggad men ju mer jag har tänkt på det ju mer ångest har jag fått inför det. Jag känner att det kommer ta massor av tid och jag är inte villig att offra den tiden helt enkelt:(