20 maj 2012

Winnas första tävling

Idag var det kursavslutning för fortsättningskursen och den genomförde vi på Catharinas agilitycenter där det hölls en inofficiell tävling. Oj, vilka duktiga kursare vi hade. De kämpade på med varierade resultat, men gemensamt för alla var att ingen gav upp och jag tror alla tyckte det var roligt. Hoppas nu bara att de fått blodad tand och att vi får se dem på tävlingsbanorna framöver.

Eftersom Winnas matte jobbar och inte kunde vara med, och eftersom Winna är hos mig fick jag äran att starta henne i hennes första tävling. Hon var förstås superduktig. Jag hade inte förväntat mig något annat;). Tyvärr var jag inte lika duktig utan råkade diska henne i första hopploppet när jag visade henne ett hinder från fel håll. Men vad gjorde det? Hon märkte inte att det blev fel utan fortsatte lika fint resten av loppet.



I agilityloppet gick hon också jättebra men missade ingången i slalom. Kanske skulle jag ha stöttat henne mera där. Det är inte helt lätt att veta för vi har faktiskt inte tränat mycket tillsammans. 5 fel blev det i alla fall och det är väl en riktigt bra inledning på tävlingskarriären.



Elvira fick också vara med. Hon gjorde två fina lopp men fick fem fel i varje. En rivning i hoppklassen och så slog hon i långhoppet i agilityklassen. Men hon var jätteduktig hon med. Theo minglade runt och hejade på:)

Inga kommentarer: