22 augusti 2011

Hej och hå

Så var man tillbaka i verkligheten igen. Skapligt väder i alla fall så man slapp frysa alltför mycket. Hade gärna varit ledig någon dag till för att hinna ifatt lite hemma. Det är ju lite att tvätta t ex.

Dagen började som en dröm - not. Sambon körde Peugeoten till verkstaden för att fixa till skadan efter grävlingen så den bilen blir borta hela veckan förmodligen. Jag skulle ta Toyotan men batteriet i den var stendött så den gav inte ett ljud ifrån sig. Tur att sonen inte skulle jobba för då kunde jag ta Volvon istället. Tror ni att den var ok? Nä, nä. Där lyste abs-lampan och handbromslampan. Men den startade i alla fall så jag kunde ta mig till och från jobbet. Vad är det med oss och bilar egentligen?

Nåja, Toyotan var lätt fixad. För cirka 800:- fick vi ett nytt batteri så nu är den på spåret igen. Volvon ska lämnas in på verkstad imorgon och vad det kommer kosta törs jag inte tänka på, men där får faktiskt sonen bidra eftersom det är för hans skull den överhuvudtaget är kvar i den här familjen. Peggan blir inte heller så dyr för där är det visst en självrisk på 1000:- men efter stilleståndsersättning för fem dagar blir det bara hälften kvar. Det kan vi leva med.

På kvällen var det inskrivning på Bruksa. Inte jättemånga anmälningar till agilitykurserna. Till fortsättningskursen var det inte ens så många att vi kommer köra någon kurs om det inte kommer in några efteranmälningar. Får man vara så hemsk att man hoppas det inte gör det? Ja, det får man. Jag har egentligen sagt ifrån om att ha kurs under hösten men vi är inte så många instruktörer längre, så ...

Ibland undrar jag varför jag lägger så mycket tid på Brukshundklubben. Tänk om man åtminstone tjänade några pengar på det.

Inga kommentarer: