21 maj 2011

Debut med nya laget

Ja, det blev ju faktiskt lag för mig och Elvira i år, trots att hon ska paras. Tyvärr hoppade en av våra gamla lagmedlemmar av men vi hittade en annan tjej som ville vara med och idag var det debut för detta nya lag som heter 2+2 (två pudlar och två sheltisar). Med förra laget lyckades vi på de få starter vi gjorde aldrig få något resultat men idag, i Knivsta, gick alla fyra hundarna i mål i agilityklassen. Roligt. Vi kom visserligen sist, men vadå, man måste ju börja någonstans. I Oskarshamn tar vi SM-pinne;).

Elviras lopp då. Hoppklassen gick åt helvete, rent ut sagt. Jag handlade som en looser och då blir resultatet därefter. Elvira är ju inte precis den där hunden som räddar upp situationen åt mig utan ger direkt svar på tal med hopp och skutt och fel. I agilityklassen skärpte vi upp oss och hon gick som en dröm. Meeen, självklart finns det ett men, hon ramlade av balansen. Inte kontaktfältet utan högst uppifrån. Hon kom i hög fart och tittade antagligen på mig istället för framåt så hon tappade balansen. Vi hade inte hunnit över halva så vi tog om och gick i mål med fem fel. Inga hoppade kontaktfält!!!! Det är en riktig seger just nu. Om hon bara kan släppa mig några sekunder och fokusera på vad hon gör så kanske vi slipper fallen också till slut.

Sambon skulle springa Göteborgsvarvet idag, men på grund av skada fick han ställa in. Jag lider med honom. Det är ju inte särskilt roligt att inte kunna vara med när man har tränat hårt och sett fram emot att vara med. En arbetskamrat till honom lånade hans startnummer så i resultatlistan finns han med trots allt.

Inga kommentarer: