1 juli 2009

Oj, vad kul det är att träna

Agility alltså. Träffade Carina och Annette på bruksa ikväll för ett träningspass. Annette hade med sig en bana från Gotlandsveckan som vi byggde upp. Den var kul men svår för Elvira. Vi avslutade med en rundbana och det var perfekt. Vänstervarvet gick jättebra men högervarvet krånglade lite först. Carina hjälpte mig med godisskål som mål och då fungerade det mycket bättre.

Dagen för övrigt har varit körig. Började med att klippa Elvira (hon hade badat igår). Det krävde förstås städning efteråt:(. Sedan åkte jag till Kärnfeldts däck för att se om däcken på nya bilen behövde balanseras. Det har varit lite obalans och vi hade kommit överens med firman som sålde bilen att vi skulle lämna in den för balansering. Det visade sig att det var något fel på framdäcken så vi fick byta till sprillans nya. Det gjorde ju ingenting:).

Har också varit hos optikern med sonen. När han skulle göra syntestet för körkortstillståndet visade det sig att han såg lite dåligt. Och inte så lite heller... Glasögon är nu beställda och föräldrarna några tusen fattigare.

Köpte fästinghalsband till Elvira idag efter att ha hittat två fästingar på henne igår. Jag är inte jätteförtjust i halsbanden. De känns så himla giftiga. Jag törs absolut inte ha det på henne när vi inte är hemma. Jag är helt säker på att hon i så fall kommer lyckas få av sig det och äta upp det. Theo tål inte halsbanden så han får använda Frontline som vanligt.

Hade hoppats på att hinna åka och plocka jordgubbar också men det gick bara inte. Fick köpa en liter i affären istället. Inte riktigt detsamma. Jag hade sett fram emot att få äta massor av jordgubbar både till kvällsmat idag och till frukost imorgon. Jag älskar verkligen jordgubbar och skulle kunna äta hur mycket som helst. Imorgon hinner jag inte heller för då ska vi hälsa på dottern på Sportscamp. På fredag kanske...

Inga kommentarer: