4 juni 2009

Tävlingspremiär

Premiärtävlade med Elvira i Åtvidaberg igår. En liten inofficiell träningstävling, perfekt för nybörjare. Hade inte tänkt att åka egentligen, men sedan klarnade vädret upp och jag kände att jag ville åka i alla fall. Är glad att jag gjorde det för hon var så duktig min lilla tjej. I agilityloppet kom vi ända fram till näst sista hindret innan vi diskade oss. Hon jobbade på så duktigt och tog alla hinder men sedan var det en liten knix på slutet och hon tittade på mig istället för att titta framåt vilket resulterade i att hon gick med sidan/baken rakt in i hinderstödet:).

I hopploppet kom vi runt med 5 fel för kontakt och tidsfel som vi drog på oss till största delen i slalom. Hennes slalom är ju egentligen inte färdigt för att tävlas med, men vad gör väl det. Hon fick perfekt träning på att jobba i tävlingsmiljö. Så skönt att det funkade. Det var verkligen hon och jag och allt annat var ointressant när vi körde. När vi åkte hem rullade hon ihop sig på förarsätet och rörde sedan inte en min förrän vi kom hem. Ganska trött alltså:). Hoppas vi har möjlighet att åka nästa onsdag också.

1 kommentar:

Mikaela sa...

Härligt att ni är igång! Kör hårt! Kram